Here we go again..

Hej igen alla vänner, bekanta och andra randoms som hittat hit!


Som många av er säkert märkte så avslutades min bloggkarriär hastigt i höstas ungefär efter halva Zambiaresan. Det finns egentligen ingen bra förklaring eller ursäkt till varför det blev så mer än att jag inte prioriterade bloggandet i kombo med att det i princip aldrig fanns el eller internetmottagning där jag befann mig. Men jag har hur som bestämt mig för att ta nya tag och försöka igen eftersom många efterfrågat detta. Tror även att jag kommer ha mycket mer att blogga om då vi har mycket spännande på gång framöver!

Jag kan börja med att berätta att vi som familj har bestämt oss för att flytta till Zambia permanent. Job har fått möjligheten att arbeta med ett svenskt företag där nere som håller på med ett stort el-och telenätsprojekt, så han har faktiskt redan lämnat Sverige för att komma igång på det nya jobbet. Vi andra kommer efter den 11 maj.

Fram tills dess har vi mycket på gång här hemma! Jag ska försöka fixa mina rester jag har i skolan (från slutet av graviditeten och förlossningen), jobba på Hemvårdscenter i Vännäs, packa det vi ska ta med oss och sälja resten. Fullt upp med andra ord!!

För de av Er som funderar över vårt husbygge så rullar det sakta men säker på. Just nu har de precis satt upp takstolarna och vi hoppas lägga själva taket nästa månad. Tills dess huset är färdigt har vi hittat ett nybyggt, fräscht hus inne i stan som vi ska hyra. Jag är så tacksam över att vi hittat ett så fint hus att bo i tills vårt egna är färdigt.

Bloggen kommer visa lite ur vårt liv där nere så att alla ni som vill veta vad vi sysslar med kan hålla koll på oss!! Om ni har särskilda frågor, funderingar och önskemål kan ni ställa dessa i kommentarerna så ska jag göra så gott jag kan för att uppfylla dessa:)

 
 
 
 
 

// KACHENGAS

Allmänt | |
#1 - - Florence:

Guuu va allt ser fantastiskt ut. All lycka till med familjen och det nya aventyret. puss

#2 - - Anonym:

Så spännande!!

Upp