livstecken!

Nu har vi antligen borjat komma iordning har nere I Zambia! Jag var inne I Kabwe harom dagen for att blogga, lagga lite bilder samt fixa med arenden men pga att Zambia ar som det ar sa lyckades jag inte med nagot av det jag hade tankt fixa! Jag gick till tre olika internetcafen men de var alla utan antingen strom elleer uppkoppling! Aven mataffaeren jag skulle storhandla pa fick stromavbrott precis nar jag skulle betala sa jag fick aka hem tomhant efter 6 timmar I stan!

Strommen I allmanhet ar ett problem har nere pga laga vattennivarm Sa landet sparar pa sin el genom att man enligt ett schema stanger av strommen pa olika platser I landet unde olika timmar pa dagen exempelvis 8-16, 16-24 eller 24-08. Lite smadrygt eftersom man maste planera all matlagning och annat som kraver el efter schemat! de dagar som strommen ar borta hela dagen lagar vi mat over oppen eld! 

I ovrigt har vi det bra. Vi ar alla foerkylda sen resan sa det har varit lite jobbigt for Dylan! Timothy ar I ett barns paradis pa jorden. Han ater frukost pa morgonen och sen drar han ut med kompisarna! En hel del missorstand och tjafs men for varje dag som gar sa kommer det fler och fler ord! Han har aven provat att ga en dag i skolan men det foll honom inte i smaken! Tror det berodde mer pa att alla kompisar va sa nyfikna pa honom och ville kanna pa hans hud och har an att han inte ville lara sig om bokstaver och siffror!
 
Vi har nu fatt tag i ett bra system som verkar ska funka med internet har pa barnhemmet sa jag skriver mer ikvall!! 
 
Kachengas
Allmänt | |
Upp