bajs... allt försvann

Skit också!! Allt jag skrev försvann så u får jag börja om!

Har haft en skön helg med lite slapp på en farm utanför stan (Chankwakwa). Kan behövas men lite ledig tid eftersom det blir rätt intensivt att bo med 70 barn och vara med dem dygnet runt.

Var iaf på farmen på Fredag till lördag, sen åkte jag in till stan och träffade Yobe! Vi körde runt i delar av stan jag aldrig sett förr och jag såg så mkt missär att när jag kom hem kunde jag inte göra annat än att bara gråta. KÄnns som att det man gör bara är en droppe i ens tor oceAN när man ser de fattiga kvarteren.

Söndagen blev kyrka på morgonen och sedan åkte jag och hälsade på min svärmor på hennes farm. Vi åkte även och kollade på någon fotbollsturnering mitt i i ingenstans med Yobes syskon och syskonbarn. Mysigt!

Idag är jag i stan med Sydney (p.Marians son). Vis ka köpa lite saker o fixa med en del ärenden sen blir det tillbaka till Arteco för att hämta stenar ute i bushen för att äntligen kunna göra klart septic tanken.

Hade verkligen skrivit ett långt och utförligt inlägg men det försvann och nu har jag litte bråttom så jag måste kila!! Ni får se på bilderna och njuta istället.

Jag mårförresten bra! Så ni vet!
Zambia 2010-2011 | |
#1 - - sabina:

Sarah! Jag tycker du är så otroligt duktig. Jag har ju varit där och känner till alla barnen och platsen och det är så fint att få följa din blogg och dina bilder. Jag blev så glad när du skrev att barnen skulle skriva brev till mig, det värmer jättemycket i all längtan efter dem. Tack för att du hjälper dem med det. Du gör så fint där nere nu, du lyckas möjliggöra projekt och tankar vi hade och mer än så, dels för du är så bra o envis och företagsam och dels för att du fått så många sponsorer som kan finansiera. Jag vill säga tack till dem som sponsrar dig, för jag vet vad behövliga de pengarna är!



Jag beundrar dig, och jag vet hur oerhört trött man kan bli ibland på att kämpa i ett land med en helt annan kultur och att vara mitt i stimmet av 70 barn dygnet runt. Det ger fantastiskt mycket energi, och det tar... Så jag beundrar dig. Kämpa på och maila gärna om du vill. KRAAAAM till dig o alla underbara ungar från mig. Sabina

#2 - - Anonym:

Hej!



Fantastiskt roligt att hitta din blogg!!!

Vad grym du är Sara. Det är sâ gott med människor som ger vad de har. Rätt tjej pâ rätt plats!!



Mà Gud rikligen välsigna dig!



/Diana Abrahamsson

#3 - - mami:

Hej tjejen! Så var det fredagskväll och det luktar nybakta bullar i huset, önskar att jag kunde skicka några till dig. Jag instämmer med Sabina, du är en hjälte och vi är stolta över dig och ditt hjärta som driver dig framåt med allt som du tar dig för. Tänk på att hitta pauser där du kan hämta kraft och ladda dina batterir, du ska orka länge, kram mami

Upp